Returer & Refusjoner

Returer & Refusjoner

Her finner du spesifikk informasjon om angrerett og reklamasjon ved kjøp fra vår nettbutikk.

Angrerett

Som forbruker har du rett til å angre på kjøpet innen 14 dager fra du mottar bestillingen din, i henhold til lov om angrerett ved fjernsalg og avtaler utenfor forretningslokaler. Vi velger å tilby deg en 30-dagers angrerett (30 dagers åpent kjøp). Det betyr at du kan angre på kjøpet ditt ved å informere Heyshine om det innen 30 dager fra du mottar den bestilte varen (angrerettens frist).

Hvis produktet er i dårligere stand ved retur, vil vi trekke et beløp fra refusjonen som tilsvarer verdireduksjonen av produktet, dersom og i den grad slik verdireduksjon skyldes at du har håndtert varen mer enn nødvendig for å fastslå dens egenskaper eller funksjon.

Ved bruk av angreretten betaler du returfrakten. Ettersom du er ansvarlig for produktet til det er mottatt av oss, er det viktig at produktet er godt emballert.

Angrerett gjelder ikke for produkter som er laget spesifikt for deg som kunde. Dette inkluderer produkter som er designet etter dine ønsker, eller som har fått en personlig preg. Et eksempel på dette er et smykke der du har fått et navn inngravert.

Refusjon

For de fleste artikler, i den usannsynlige situasjonen at produktet ditt er feilaktig, kan du sende det tilbake til oss for refusjon eller bytte av varer innen 30 dager etter mottakelsen. Refusjon av returfrakt er ikke tilgjengelig for dette. Når vi har mottatt og godkjent returen, vil pengene bli refundert til samme konto du betalte med, senest innen 14 dager etter melding om utøvelse av angreretten (forutsatt at vi har mottatt din returnerte vare i god tid). Har du betalt med Klarna, vil de sende deg en oppdatert faktura på e-post.

Returer (om aktuelt)

For å være kvalifisert for retur, må varen være ubrukt og i samme stand som da du mottok den. Den skal også være i originalemballasjen.

Når returen er mottatt og inspisert, sender vi deg en e-post for å bekrefte at vi har mottatt den returnerte bestillingen din. Vi vil også informere deg om godkjenning eller avslått refusjon. Ved godkjent refusjon vil beløpet bli kredittert tilbake til betalingsmetoden du valgte ved bestillingen.

Returer etter 30 dager fra leveringsdato godkjennes ikke.

Livstidsgaranti (om aktuelt)

På noen produkter kan du få livstidsgaranti. Garantien gjelder for erstatning av maksimalt 3 produkter. Heyshine kan velge om de skal refundere deg hele beløpet eller sende et nytt produkt.

Slik gjør du en retur

  1. Kontakt kundeservice: Send en e-post til info@heyshine.no med navn, e-post og ordrenummer.
  2. Kundeservice vil sende deg et angrerettskjema via e-post.
  3. Når skjemaet er fylt ut og godkjent, vil kundeservice gi deg instruksjoner om hvor du skal sende produktet for retur.
  4. Hver kunde er ansvarlig for å betale returfraktkostnaden. Fraktkostnader refunderes ikke.
  5. Send tilbake pakken. Vi anbefaler at du bruker PostNord til ditt nærmeste postombud/utleveringssted.

Du bør vurdere å bruke et sporbart fraktalternativ eller kjøpe fraktforsikring. Vi garanterer ikke at vi mottar din returnerte bestilling.

Pakken skal returneres til følgende adresse:

Heyshine
Varvsgatan 25
117 29 Stockholm
Sverige

Uavhentet pakke

Din bestilte pakke vil være tilgjengelig hos ombudet i 7 dager, etter det vil den bli returnert til oss som en ombudsretur. Når pakken din leveres til et ombud, vil du motta en hentelapp med informasjon om hvor den kan hentes.

Ombudsreturer pålegges et ekspedisjonsgebyr på 89 SEK. Dette gebyret dekker fraktkostnader, returfrakt, administrasjon og håndtering.

Vi belaster 89 SEK for uavhentede varer. Hvis du angrer deg etter at pakken har blitt sendt, må du hente ut pakken og returnere den til oss. Hvis ikke, vil den bli registrert som uavhentet og automatisk belastes med 89 SEK.

Når leveransen din returneres til oss som en ombudsretur, blir den kansellert. Vi kansellerer betalingen og tilbakebetaler beløpet minus gebyret for uavhentet pakke på 89 SEK. Har du en faktura som ikke er betalt ennå, vil beløpet bli justert, og dersom du allerede har betalt, vil pengene bli refundert. I tilfeller hvor vi ikke kan trekke beløpet fra den utførte betalingen, vil vi sende en faktura i stedet.

Dersom du fortsatt ønsker varen, kan du legge inn en ny bestilling som vanlig.

Heyshine tar ikke ansvar for om PostNord har sendt varsler om leveransen eller andre hendelser som har hindret deg i å hente pakken, som jobb eller sykdom.

Merk at det ofte er mulig å forlenge oppbevaringstiden hos ombudet direkte i PostNords app, som kan lastes ned gratis.

Bytter (om aktuelt)

Vi erstatter kun varer hvis de er defekte eller skadet. Hvis du trenger å bytte til samme vare, send en e-post via vårt kontaktskjema eller til info@heyshine.no.

Delvis refusjon

Alle bestillinger som ikke er i originalstand, er skadet eller ufullstendige, og som ikke skyldes feil fra Heyshine, kan få avslag på refusjon eller delvis refusjon. Vi vil informere deg via e-post etter inspeksjon av den mottatte varen.

Forsinkede eller manglende refusjoner (om aktuelt)

Hvis du ikke har mottatt refusjonen din ennå, sjekk først bankkontoen din på nytt.
Kontakt deretter kredittkortselskapet ditt, da det kan ta litt tid før refusjonen blir publisert.
Kontakt banken din. Det kan være en behandlingstid før en refusjon publiseres.

Hvis du har gjort alt dette og fortsatt ikke har mottatt refusjonen din, vennligst kontakt oss via vårt kontaktskjema, så hjelper vi deg videre.

Reklamasjon

Hvis et produkt er ødelagt eller på annen måte defekt, har du rett til å reklamere på det. Begynn med å ta bilder av den defekte varen. Vi trenger bildene og ordrenummeret ditt for å kunne hjelpe deg med reklamasjonen.

Kun etter at vi har inspisert produktet ditt via bilder, bør du sende varen til oss. Vi vil deretter gjøre en grundig inspeksjon av produktet for å vurdere årsaken til skaden og om den omfattes av garantien. Hvis dette er tilfelle, vil vi tilby reparasjon, erstatningsvare eller kompensasjon.

Reklamasjon gjelder kun hvis det er fabrikkfeil. Dette dekker ikke tapte varer, normalt slitasje eller uforsiktig håndtering.

Vi undersøker alltid grundig de produktene du har bestilt før vi pakker og sender dem til deg, for å minimere risikoen for at du mottar fabrikkskadde varer. Til tross for dette kan det noen ganger oppstå transportsjader under frakt. Hvis produktet er ødelagt eller feil når det ankommer, kan du reklamere på det. Inspiser alltid mottatt produkt nøye ved mottakelse.

Som forbruker må du reklamere innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget. Innen to måneder regnes det alltid som rimelig tid. Du har 3 års reklamasjonsrett.

Ved godkjent reklamasjon står vi for returfrakten.

Kontakt vår kundeservice på info@heyshine.no for videre hjelp med saken. Heyshine velger om feilen skal rettes, eller om du skal motta et nytt produkt. Hvis du er misfornøyd med en reklamasjonssak, kan du alltid henvende deg til Allmenne Reklamasjonsnemnda på www.arn.se. Hvis vi havner i tvist, har vi som policy å følge Allmenne Reklamasjonsnemndas anbefalinger.